Известие

Collapse
No announcement yet.

Високи обороти на празен ход

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
    С теб преставам да споря и да ти отговарям. Ти си научил само едно - дълъг и къс трим. Но изобщо не увираш, че те са следствие на нещо друго като параметър, което дава реална информация във всеки един момент
    Параметърът за който говориш - ламбда интеграторът или просто λ не се измерва пряко а се изчислява от ECU - то на базата на информацията, която то получава от ламбда сондата.

    Това пресмятане става по формулата:

    λ = реално съотношение въздух/гориво : стехиометрично съотношение въздух/гориво (около 14,7).

    Поради това и:

    λ = 1 при реална смес със съотношение 14,7/1 (идеална)

    λ > 1 при реална смес със съотношение > 14,7/1 (бедна)

    λ < 1 при реална смес със съотношение < 14,7/1 (богата)


    Сега идва и най-важното:

    Целта на ECU - то не е винаги в това да подържа λ = 1 !!!

    При високи натоварвания на мотора сместта умишлено се подържа богата вместо оптимална. Защо се налага това, е друга голяма тема, но е факт и който се интересува може и сам да си намери информация по въпроса.

    Ето пример за желана λ (цел) при различни обороти и натоварвания



    Както е видно, далеч не е целта λ = 1 !!!

    Накратко:

    Стойностите на λ не следва да ни служат за ориентир, тъй като те са цел на смесообразуването и ако се опитаме да променим това, към което се стреми ECU - то, то е твърде вероятно тотално да го разстроим.

    Поради това е далеч по-добре да гледаме тримовете и да се ориентираме за това, какво става по тях.

    За да няма объркване, да припомним и тяхното значение:

    На базата на определена желана λ, ECU-то непрекъснато променя инжекторното време в някакъв допустим интервал, посредством краткия трим.

    Така то варира примерно +/- 5% от предварително зададена фиксирана стойност (по бензинова карта).

    Ако при това λ е в норми, всичко е OK и дългият трим не се променя (има стойност 1).

    Какво става обаче, ако краткият трим не се справя със задачата? (показател за това е, че стойността му излиза от допустимия интервал +/- 5%) и примерно е 6% преобладаващо?

    Тогава дългият трим увеличава стойността си на 1,06 а краткият трим става 0. От там нататък краткият трим пак започва да си върши работата, като си стои в допустимите граници от +/- 5%.

    Както става видно - до голяма степен можем да се ориентираме за това, което се случва именно по стойностите на тримовете (и по-конкретно - по дългия) вместо по стойността на λ.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:06.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #17
      Би ли си го прочел наново на ясна глава?

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
        Би ли си го прочел наново на ясна глава?
        Не съм ли го обяснил вече достатъчно ясно?

        Ето го и още по-опростено, та дори и ти да можеш да го разбереш:

        Много по-добрият подход при настройката на сместа е да разбереш, какво се опитва да прави ECU - то и да му "помогнеш" да го прави, отколкото да се опитваш да променяш заданието, което то се стреми да изпълни.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Нищо не си разбрал, но няма да се впускам в подробности. Излез от там, кое е първичното. Даже ще ти подскажа - ламбда сонда и датчик за детонации

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            Нищо не си разбрал, но няма да се впускам в подробности. Излез от там, кое е първичното. Даже ще ти подскажа - ламбда сонда и датчик за детонации
            Това, че си крайно технически неграмотен, вече всички го разбрахме.

            Това, че си заучил някакви понятия, които употребяваш насам - натам, без да ги разбираш, също го разбрахме.

            Това, че си неблагодарен, когато някой си прави труда да ти обяснява нещата с цветните моливи, също го разбрахме.


            Наистина се чудя, що ли си губя времето с теб?


            Но ето и най-важното:

            Спри се бре, чукча!

            Това е технически форум. Спри да пишеш глупости в него.

            Бегай в БГ-мама, където ти е мястото.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Това, че си крайно технически неграмотен, вече всички го разбрахме.

              Това, че си заучил някакви понятия, които употребяваш насам - натам, без да ги разбираш, също го разбрахме.

              Това, че си неблагодарен, когато някой си прави труда да ти обяснява нещата с цветните моливи, също го разбрахме.


              Наистина се чудя, що ли си губя времето с теб?


              Но ето и най-важното:

              Спри се бре, чукча!

              Това е технически форум. Спри да пишеш глупости в него.

              Бегай в БГ-мама, където ти е мястото.
              Аз не пиша глупости, ти се спри да филосовстваш за простотии, които другите не разбират

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                Аз не пиша глупости, ти се спри да филосовстваш за простотии, които другите не разбират
                Като казваш "другите не разбират" това да не би да означава, че ти ги разбираш?

                Не бъди толкова неуважителен към форума. Тук има много колеги, които знаят много повече от мен и теб, взети заедно.

                Ще се радвам, ако някой такъв колега се включи в дискусията, за да се роди нещо смислено, което ще е от полза за всички.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Като казваш "другите не разбират" това да не би да означава, че ти ги разбираш?

                  Не бъди толкова неуважителен към форума. Тук има много колеги, които знаят много повече от мен и теб, взети заедно.

                  Ще се радвам, ако някой такъв колега се включи в дискусията, за да се роди нещо смислено, което ще е от полза за всички.
                  Май само аз останах от тези с нерви за да си пиша с теб

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                    Май само аз останах от тези с нерви за да си пиша с теб
                    Завиждам ти за нервите. Моите са на привършване, когато комуникирам с теб

                    Ето ти още една задачка за домашно:

                    В прикачения файл има логнати данни от обороти и lambda sensor integrator.

                    Като ги разгледаш, очаквам да ми кажеш, какво му е на тоя мотор и изобщо има ли някакъв проблем.

                    Очаквам отговор по същество. Всички останали приказки в типично твоя стил, ни ги спести.
                    Attached Files


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #25
                      Какво се е случило тук:
                      4800.0000 163.0000 0.0000
                      Останалото е доста добре

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                        Какво се е случило тук:
                        4800.0000 163.0000 0.0000
                        Останалото е доста добре
                        Сигурно смущение в комуникацията. Игнорирай го.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          Не е така, имаш скорост, имаш обороти
                          За другото казах, че доста добре
                          Last edited by Alex_26; d.m.y г., 09:22.

                          Comment


                          • #28
                            Хайде сега погледни и този и кажи намираш ли някаква разлика.
                            Attached Files
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:56.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                              Не е така, имаш скорост, имаш обороти
                              За другото казах, че доста добре
                              Никога 2 параметъра не се четат в един и същи момент от времето.
                              Тъй че си е смущение. Нули се получават и при други логове и при други параметри.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #30
                                Ето ги и двата файла в суров вид и в CSV формат:
                                Attached Files


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X